REKLAMA
REKLAMA

„SZTUKA ZIEMI” – wystawa w sanockiej filii Biblioteki Pedagogicznej (ZDJĘCIA)

SANOK / PODKARPACIE. Już tradycyjnie, końcem maja sanocką filię PBW odwiedziły dzieci ze Specjalnego Ośrodka Szkolno -Wychowawczego w Sanoku. Dzieci wraz z opiekunami odwiedziły bibliotekę pedagogiczną w związku z wystawą  „Sztuka ziemi”, na którą złożyły się ich własne prace, wykonane pod kierunkiem Anny Popek, nauczycielki sztuki.

Do jej powstania przyczyniły się dzieci z autyzmem z oddziału przedszkolnego, z klasy ,,0”, Gimnazjum i Szkoły Przysposabiającej do Pracy ze SOSW w Sanoku. Do realizacji tych prac dzieci wykorzystywały tylko materiały pochodzenia naturalnego. Wystarczył pomysł, odrobina wyobraźni,  a z gałęzi, kamieni, piasku, gliny, roślin czy muszelek można było wyczarować piękne dzieła sztuki.

Tworzenie prac na wystawę było dla dzieci ciekawym doświadczeniem, ponadto kontakt z żywą materią powodował u nich stymulację różnych zmysłów, które często u dzieci z autyzmem bywają zaburzone, a więc miał też aspekt terapeutyczny. Ideą przewodnią wystawy było zaprezentowanie szerszej społeczności, iż możliwe jest tworzenie sztuki z tego co oferuje nam przyroda, bez kupowania często drogich i gotowych materiałów w sklepie. W związku z powyższym przyczyniamy się tym samym do ochrony naszego środowiska. A więc istotne było  również  zwrócenie uwagi na ekologiczne podejście do życia oraz poszanowanie dla natury.

W czasie pobytu w bibliotece dzieci wykonały jeszcze 4 dodatkowe prace z kamieni i patyczków  a następnie przekazały je na ręce Agaty Wajda, pracownika biblioteki. Są one uzupełnieniem wystawy i podziękowaniem za kilkuletnią współpracę placówki  z SOSW w Sanoku. Dla dzieci przygotowano poczęstunek, a na zakończenie spotkania wszyscy uczestnicy otrzymali pamiątkowe dyplomy oraz drobne upominki od biblioteki.

Wystawę można jeszcze oglądać w holu Biblioteki do końca czerwca (ul. Kiczury 16,  II piętro).

oprac.  Agata Wajda-Paszkiewicz
PBW,  Filia w Sanoku

31-05-2013

Udostępnij ten artykuł znajomym:

Udostępnij


Napisz komentarz przez Facebook

lub zaloguj się aby dodać komentarz


Pokaż więcej komentarzy (0)