PWSZ SANOK: Idzie nowe

SANOK / PODKARPACIE. Uruchomiony w roku akademickim 2013/2014 w PWSZ w Sanoku nowy kierunek studiów humanistyczno-społecznych o nazwie: NOWE MEDIA, REKLAMA, KULTURA WSPÓŁCZESNA to niezwykle atrakcyjna oferta

dla osób zainteresowanych pracą z wykorzystaniem nowoczesnych technologii i oprogramowania.

Właściwie trudno sobie dziś wyobrazić pracę w dziedzinie mediów, reklamy czy promocji, ale też kultury bez umiejętności obsługi sprzętu audiowizualnego i znajomości programów komputerowych do edycji, obróbki plików i projektowania graficznego. Cała ta techniczna wiedza i umiejętności zmieniają się jednak niezwykle szybko. Z tego powodu praca z nowymi mediami wydaje się być zajęciem idealnym dla młodych ludzi z artystycznymi i marketingowymi pomysłami.

Program studiów na tym nowatorskim kierunku łączy przygotowanie z zakresu analizy zjawisk współczesnej kultury, komunikacji i społeczeństwa, wiedzę o roli tzw. nowych mediów oraz działalności promocyjno-reklamowej z praktycznymi umiejętnościami wykorzystania tej wiedzy w branży dziennikarskiej, reklamowej, kulturotwórczej i marketingowej. Plan studiów podzielony jest na cztery główne moduły kształcenia: Kultura współczesna, Społeczeństwo i komunikacja, Media i dziennikarstwo, Zarządzanie, marketing i reklama.

Duża część proponowanych zajęć jest wybieralna, co umożliwia indywidualizację i elastyczność kształcenia, dopasowanego do zainteresowań i oczekiwań studenta. Warta podkreślenia jest też duża liczba zajęć praktycznych o charakterze warsztatowym i projektowym (w tym komputerowych), prowadzonych przez specjalistów z wybranych branż, a także wszechstronne praktyki zawodowe, które gwarantują zdobycie konkretnych umiejętności i kompetencji potrzebnych w zawodzie.

Od najbliższego września uruchamiana jest na kierunku nowa specjalność: GRAFIKA KOMPUTEROWA. W jej programie wprowadzono dodatkowy rozszerzony blok przedmiotów z zakresu grafiki komputerowej właśnie, umożliwiający zdobycie umiejętności tworzenia różnorodnych projektów graficznych – ulotek, plakatów, folderów, opakowań, składu czasopism i książek, stron i banerów internetowych.

W planie studiów studenci obu specjalności znajdą takie przedmioty jak: Współczesna kultura popularna i audiowizualna, Analiza dzieła filmowego i teatralnego, Nowe media, social media i media interaktywne, Projektowanie graficzne
Warsztaty medialno-reklamowe, Public relations i badanie opinii publicznej, Technologia multimediów i nowych mediów, Fotografia reklamowa czy Warsztaty medialno-reklamowe.

Absolwenci kierunku znajdą pracę jako: dziennikarze (prasa, radio, TV, Internet) i fotoreporterzy, pracownicy agencji reklamowych, wydawnictw, specjaliści ds. promocji i public relations, pracownicy instytucji kulturalnych i artystycznych, organizatorzy wydarzeń kulturalnych, artystycznych i rozrywkowych, projektanci grafiki użytkowej, książek i stron internetowych.

Warto zaprzyjaźnić się z nowymi mediami – spróbuj, może połączysz pasję z zawodem?

materiały nadesłane

|
reklama