REKLAMA
REKLAMA

Nowoczesna i tania drukarka 3D? Uczeń ZS 3 w Sanoku udowodnił, że jest to możliwe (FILM)

Nowoczesna i tania drukarka 3D? Uczeń ZS 3 w Sanoku udowodnił, że jest to możliwe (FILM)

SANOK / PODKARPACIE. Zdolni, twórczy, kreatywni uczniowie klasy IV o profilu  Technik Mechatronik stworzyli własne projekty zmieniające spojrzenie na świat techniki – Przemysław Michoń (drukarka 3D) i Karol Segin (frezarka sterowana numerycznie).

Celem działań młodzieży było wykazanie się kreatywnością w dziedzinie techniki. Niezrażeni problemami technicznymi z wielkim zaangażowaniem tworzyli swoje prace.

Chcemy pokazać, że nasza szkoła jest przyjazna uczniom, możemy realizować ciekawe inicjatywy, twórcze projekty, a przede wszystkim rozwijać swoje talenty. Nie jesteśmy ograniczani, wręcz przeciwnie, zarówno dyrekcja jaki i nauczyciele
 motywują nas do oryginalnych działań. Szczególną rolę w naszych projektach odegrali nauczyciele przedmiotów zawodowych którzy zainspirowali nas do stworzenia czegoś na miarę XXI wieku  – mówią młodzi twórcy.

O druku 3D nie daje się ostatnio nie słyszeć i powoli staje się jasne, że to do niego należeć będzie przyszłość. Można zauważyć, że użytkownicy drukarek 3D zmagają się z wieloma ograniczeniami i problemami, takimi jak ich duża awaryjność, wysoki koszt części zamiennych, potrzeba skomplikowanej kalibracji. Barierą często jest też wygórowana cena. Jestem młodym  konstruktorem, który stara się walczyć z tymi problemami, znajdując tańsze i prostsze rozwiązania. Swoją drukarkę budowałem ok. 8 miesięcy. W tym czasie była wielokrotnie modyfikowana, a z czasem stała się nowoczesnym i zarazem tanim urządzeniem służącym na co dzień zarówno mnie, jak i moim znajomym – mówi Przemek.

Choć frezarki sterowane numerycznie (CNC) są  popularnymi już maszynami wspierającymi pośrednio niemal każdą gałąź przemysłu, to są to nadal drogie urządzenia, zwłaszcza dla domowego „majsterkowicza”. Stworzenie własnej maszyny pozwala na obniżenie kosztów inwestycji, wprowadzenie własnych modyfikacji, poznanie tematyki „od podszewki” oraz daje ogromną satysfakcję. Wbrew pozorom frezarka zbudowana nawet w średnio zaopatrzonym warsztacie, niewielkim nakładem pieniężnym, daje ogromne możliwości tworzenia. Swoją maszyną najczęściej wykonuję uprzednio zaprojektowane części innych urządzeń  bądź ozdobne elementy artystyczne – dodaje Karol.

Zobacz działanie frezarki sterowanej numerycznie

Współczesna młodzież, mimo nowoczesnych technologii informacyjno – komunikacyjnych, lubi coś majsterkować, tworzyć, budować i poprawiać. ZS3 umożliwia  realizację pasji i daje tym młodym ludziom szansę. Przykładem są Przemek i Karol, już wkrótce absolwenci ZS3, a z dużym prawdopodobieństwem, studenci kierunków technicznych. To, co dawniej wydawało się jedynie marzeniem, dziś na naszych oczach staje się rzeczywistością i wielką pasją młodych, zdolnych uczniów.

druk 3d

materiał nadesłany 

21-04-2015

Udostępnij ten artykuł znajomym:

Udostępnij


Napisz komentarz przez Facebook