Autobusy dla Rymania, Szczytna i gimbus dla Tychowa (ZDJĘCIA)
SANOK / PODKARPACIE. W pierwszej połowie lipca br. sprzedany został pierwszy autobus szkolny, wyprodukowany na bazie autobusu EUROLIDER 9, spełniający wszelkie określone przepisami wymogi dotyczące gimbusów.
Gimbus dla Tychowa wyposażony został w silnik IVECO EEV oraz manualną skrzynię biegów ZF. Przewozić może 39 pasażerów na wysokich, komfortowych fotelach z trzypunktowymi pasami bezpieczeństwa. Przystosowany jest do przewozu osób niepełnosprawnych, posiada miejsce do kotwiczenia jednego wózka inwalidzkiego, po uprzednim, szybkim zdemontowaniu czterech foteli pasażerskich. W drzwiach tylnych zamontowana została winda elektrohydrauliczna umożliwiająca wprowadzenie wózka do autobusu.
Zgodnie z przepisami dotyczącymi gimbusów autobus dla Tychowa posiada wymagane oznakowanie wyróżniające łącznie z sygnałami świetlnymi i akustycznymi. Pomalowany jest na charakterystyczny dla autobusów do przewozów szkolnych pomarańczowy kolor.
W daleką podróż do Gminy Rymań na Pomorzu wyruszył w bieżącym tygodniu następny EUROLIDER 9. Podobnie jak w tychowskim gimbusie zamontowano w nim silnik IVECO EEV, manualną skrzynie biegów ZF, 39 foteli pasażerskich. Autobus przystosowany jest do przewozu dwóch osób niepełnosprawnych na wózkach inwalidzkich, wyposażony został w windę służącą do ich wprowadzania.
Kolejny autobus, tym razem miejski, odebrany w ostatnim czasie trafił do Zakładu Komunikacji Miejskiej w Szczytnie. Jest to standardowy SANCITY 9LE dostarczony do Klienta w ramach procedury przetargowej. Autobus wyposażony został w silnik CUMMINS EURO 5, manualną skrzynie biegów ZF, 20 foteli pasażerskich (całkowita liczba miejsc – 60), elektroniczny system informowania pasażerów i monitoringu.
Na początku miesiąca odebrany został również trzeci z czterech EUROLIDER-ów 9 zamówionych przez firmę Wispol z Cieszyna.
źródło: Autosan
Przypomnijmy: Fabryka autobusów Autosan znajduje się w stanie upadłości. Jak widzimy, nie przeszkadza to jednak w zdobywaniu i wykonywaniu kolejnych zamówień. Zakładem aktualnie kieruje syndyk. Aby stać się właścicielem fabryki trzeba wyłożyć obecnie 50 mln zł. To cena minimalna w drugim przetargu, zaplanowanym na 14 października. Pierwszy z 17 czerwca, gdy fabrykę próbowano sprzedać za 56 mln zł, nie skusił kontrahentów.
lub zaloguj się aby dodać komentarz
Zaloguj się aby dodać komentarz