Od stycznia 2015 roku obowiązują nowe przepisy dotyczące uzupełnienia legitymacji szkolnych o numer PESEL. Jednak nie wszyscy rodzice, opiekunowie, czy dyrektorzy szkół zdają sobie sprawę z tego, że brak wpisanego numeru ewidencyjnego, a przy nim okrągłej pieczątki szkoły sprawia, że dokument uprawniający do korzystania z wszelkich ulg jest nieważny.
Pomysł wprowadzenia nowych legitymacji powstał w Ministerstwie Zdrowia. Formalnie, zmiany które zaszły w dokumentach mają na celu umożliwienie weryfikacji uprawnień do świadczeń zdrowotnych finansowanych ze środków publicznych w systemie e-WUŚ. Po modyfikacjach legitymacji, weryfikacja będzie następować wraz z podaniem numeru PESEL.
Zmiany w legitymacjach szkolnych miały swój początek już w 2014 roku, wraz z publikacją rozporządzenia ministra edukacji narodowej. Zgodnie z nowymi przepisami, które weszły w życie w styczniu 2015 roku, najważniejszy dokument ucznia ma być opatrzony wpisanym odręcznie numerem PESEL, a w przypadku uczniów nie posiadających go, serią i numerem paszportu lub innym dokumentem potwierdzającym tożsamość. Kto może dokonać wpisu? Tylko i wyłącznie osoba upoważniona przez dyrektora szkoły.
Nowe, a co za tym idzie poprawne wzory legitymacji otrzymają uczniowie, którzy będą rozpoczynać naukę 1 września 2015 roku. Wychowankowie, którzy uzupełnią posiadany dokument w najbliższym czasie, będą mogli nadal z niego korzystać, bez obowiązku wymiany, aż do momentu ukończenia nauki w danej placówce.
Wakacje w pełni. Jest to szczególny czas, w którym młodzież dużo częściej korzysta z ulg np. u przewoźników czy na terenie kompleksów rekreacyjnych, stąd też MEN apeluje o wypełnienie nałożonego obowiązku, gdyż brak stosownych dokumentów w przypadku kontroli, pomimo próśb ministerstwa o wyrozumiałość i niekaranie uczniów, jest podstawą do wystawienia mandatu.
Na postawie: www.onet.pl
foto: flickr.com/Phil Roeder
lub zaloguj się aby dodać komentarz
Zaloguj się aby dodać komentarz