SANOK / PODKARPACIE. – Autosan ma inwestora. Przewidywany termin przeniesienia własności to koniec marca 2016 roku. Załoga zostanie przejęta zgodnie z paragrafem 23′ według stanu na dzień zawierania kontraktu. Zakład zostanie dokapitalizowany. Autosan wprowadzi nowy produkt na potrzeby wojska – mówi dla portalu Esanok.pl syndyk Ludwik Noworolski.
Syndyk Autosanu Ludwik Noworolski potwierdził poranne doniesienia o sprzedaży fabryki. W rozmowie z naszym reporterem wskazał na najważniejsze aspekty związane z pojawieniem się nowego inwestora.
– Jest nim grupa inwestorów z Polskiej Grupy Zbrojeniowej S.A. Liderem jest PIT-RADWAR S.A., jest również Huta Stalowa Wola S.A. i Huta Stalowa Wola Grupa Kapitałowa Sp z o.o. Przewidywany termin przeniesienia własności to koniec marca 2016 roku – mówi syndyk.
Ludwik Noworolski zwraca również uwagę na najistotniejsze dla załogi i opinii publicznej elementy transakcji.
– Załoga zostanie przejęta na podstawie artykułu 23′ według stanu na dzień zawierania kontraktu. Kontynuowana będzie produkcja autobusów, pojawi się również nowy produkt, który będzie powstawał na potrzeby wojska. Nastąpi dokapitalizowanie i urentownienie zakładu.
Syndyk przedstawił dzisiaj ofertę i swój wniosek sędziemu komisarzowi nadzorującemu sprzedaż Autosanu Andrzejowi Leśniakowi. Zostały one zaakceptowane, co oznacza, że zarządzający zakładem będzie się przygotowywał do przeniesienia aktywów na nowy podmiot.
– Jestem ogromnie zadowolony, że w procesie poszukiwania inwestora bardzo aktywne były władze. Muszę tu wymienić marszałka, wojewodę i burmistrza Sanoka. Wiem, że dzięki ich działaniom powstała inicjatywa, aby w ratowanie Autosanu zaangażować Polską Grupę Zbrojeniową. Wpływ na podjęte decyzje miały też na pewno osoby działające na szczeblu centralnym. Doceniam pracę wszystkich, którzy wykazali aktywność na rzecz fabryki – mówi nasz rozmówca i dodaje:
– W dzisiejszych czasach, aby kupić Autosan trzeba być trzy razy bogatym. Po pierwsze trzeba mieć środki, aby nabyć zakład. Po drugie po to, aby zainwestować w modernizację dorównując konkurencji. Po trzecie, trzeba dysponować płynnymi środkami finansowymi na bieżącą produkcję autobusów. Przypomnę, że zakupienie części potrzebnych do stworzenia jednego pojazdu to koszt około 450 tys. zł.
Na koniec syndyk odpowiedział na pytanie o kwotę, za jaką fabryka zostanie sprzedana. Wiadomo, że jednym z wymogów było wyłożenie nie mniej niż 19 mln zł.
– Takiej informacji nie udzielam i nie będzie ona dostępna dla mediów, chyba, że ktoś popełnieni wykroczenie lub przestępstwo – ucina Ludwik Noworolski.
ZOBACZ RÓWNIEŻ:
OFICJALNIE: Autosan z nowym właścicielem! Polska Grupa Zbrojeniowa kupi fabrykę!
ZWIĄZKOWCY: Jesteśmy szczęśliwi! Na tę wiadomość czekaliśmy dwa lata (WYWIAD, FILM)
foto: archiwum Esanok.pl
lub zaloguj się aby dodać komentarz
Zaloguj się aby dodać komentarz