REKLAMA
REKLAMA

OBWODNICA SANOKA: Wyłaniają się pierwsze obiekty, choć są niewielkie opóźnienia (FILMY, NAJNOWSZE ZDJĘCIA)

SANOK / PODKARPACIE. Według umowy podpisanej w lutym 2016 roku, obwodnica Sanoka ma być gotowa w maju 2019 roku. Termin ten nie wydaje się być realny, choćby przez niewielkie opóźnienia, związane z pracami archeologicznymi, które były prowadzone na terenach przez które będzie przebiegał trakt. Nie zmienia to faktu, że pierwsze obiekty inżynierskie powoli „wyrastają” z ziemi.

Inwestycja obejmuje budowę obwodnicy Sanoka w ciągu drogi krajowej nr 28 Zator – Medyka wraz z infrastrukturą techniczną, budowlami i urządzeniami budowlanymi. Projektowana droga krajowa nr 28 w zakresie opracowania stanowi obwodnicę miasta Sanok. Początek opracowania zlokalizowany jest na skrzyżowaniu drogi wojewódzkiej nr 886 z ul. Krakowską (DK 28). Koniec opracowania stanowi włączenie projektowanej obwodnicy do istniejącej drogi krajowej nr 84 (ul. Lipińskiego).

Całkowita długość projektowanej obwodnicy wynosi około 6,7 km. Inwestycja zlokalizowana jest w granicach województwa podkarpackiego, na terenie powiatu sanockiego i obejmuje tereny miasta Sanok oraz gminy Sanok.



Zdjęcia wykonane w dniu 22.05.2018



W ramach niniejszej inwestycji planowane jest zaprojektowanie i wykonanie skrzyżowań jednopoziomowych, w tym między innymi:

– wydłużone rondo typu „nerka” na początku obwodnicy, tj. w miejscu skrzyżowania z istniejącą drogą krajową nr 28 i drogą wojewódzką nr 886;
– na prawe skręty w miejscu przecięcia obwodnicy z łącznikiem do ul. Okulickiego;
– typu rondo w miejscu skrzyżowania z ul. Konopnickiej (DP nr 2233R)
– typu rondo na końcu obwodnicy ul. Lipińskiego (DK 84).

Ponadto planowane jest zaprojektowanie i wykonanie:

– przejazdu w ciągu drogi powiatowej nr 2212R (ul. Okulickiego);
– przejazdu gospodarczego nad obwodnicą w km około 1+869,60;
– przejazdu w ciągu drogi gminnej (ul. Działkowa);
– przejazdu w ciągu drogi powiatowej nr 2234R (ul. Stróżowska);
– dróg obsługujących przyległy teren (dojazdy do nieruchomości pozbawionych dostępu do drogi publicznej przez budowę obwodnicy, dojazdy do urządzeń technicznych);
– infrastruktury dla pieszych i rowerzystów.



Zdjęcia wykonane w dniu 17.05.2018



Obwodnica będzie posiadać również 12 obiektów inżynierskich, w tym:

–  4 wiadukty drogowe w tym 1 nad linią kolejową;
– 8 mostów drogowych z czego 3 będą posiadać przejście dla średnich zwierząt, natomiast 4 z nich przejście dla małych zwierząt;
– 6 przepustów pełniących funkcje przejścia dla zwierząt;
– 4 obiekty inżynierskie służące odwodnieniu.

Parametry techniczne trasy głównej obwodnicy:

– szerokość jezdni głównej 2+1 na odcinku prostym: 14,1 m,
– szerokość pasa ruchu: 3,50 m,
– szerokość opaski wewnętrznej: 0,50 m,
– szerokość poboczy utwardzonych: 2 x 1,5 m,
– kategoria ruchu: KR 5,
– prędkość projektowa: Vp = 70 km/h
– obciążenie nawierzchni: 115 kN/oś,
– obiekty w ciągu trasy głównej i większości dróg dojazdowych i łącznic w klasie obciążenia „A”.

red. / obwodnicasanoka.pl



Proces Robót Strzałowych – Kwiecień 2018

– Film przedstawia proces robót strzałowych wykonywanych na budowie obwodnicy Sanoka w kilometrażu 5+475 – 5+675. Skała o wysokim stopniu trudności urabiania, znajdująca się na terenie inwestycji, nie była możliwa do usunięcia metodami konwencjonalnymi. W związku z tym, aby możliwe stało się wykopanie skały, konieczne było użycie materiałów strzałowych w celu naruszenia jej struktury – relacjonowała Joanna Rarus z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, Oddział w Rzeszowie.

film: youtube.pl / Robert Jaskot / 09.04.2018



Budowa Obwodnicy Sanoka – Kwiecień 2018

film: youtube.pl / Klaudia Stachura / 10.05.2018

22-05-2018

Udostępnij ten artykuł znajomym:

Udostępnij

Napisz komentarz przez Facebook

lub zaloguj się aby dodać komentarz


Pokaż więcej komentarzy (0)