REKLAMA
REKLAMA

Najnowsze fotki z obwodnicy Sanoka. Termin oddania zbliża się wielkimi krokami (ZDJĘCIA)

SANOK / PODKARPACIE. Dzięki sprzyjającej aurze w ostatnich dniach, prace przy budowie obwodnicy Sanoka postępują w szybkim tempie. Oko kierowców cieszy nakładka asfaltowa wyłożono już niemal na całej długości trasy. Budowlańcy uwijają się jak w ukropie, aby zdążyć z oddaniem inwestycji na czas.

Na budowie obwodnicy Sanoka (DK28) Wykonawca, firma Max Bögl Polska Sp. z o.o., prowadzi intensywne prace na wszystkich frontach robót i w pełnym zakresie. Zaawansowanie wszystkich prac wynosi 80%, w tym robót drogowych 71,8%, mostowych 83,9%, a branżowych 63,2%.

W ramach budowy obwodnicy Sanoka wyremontowane zostały ulice Lipińskiego i Dworcowa. Do tej pory zrealizowane zostały także: podbudowa i warstwa wiążąca na ulicy Okulickiego, wykop trasy głównej obwodnicy oraz łożyska w zakresie robót mostowych. Jak informowano nas na początku sierpnia, w 90% wykonane są już nasypy, podbudowa w ponad 83%, a na 77% trasy obwodnicy ułożona jest warstwa wiążąca. Wykonawca kontynuuje roboty drogowe w zakresie wykopów i nasypów, umacniania skarp, robót brukarskich na ul. Okulickiego oraz humusowania i wykonywania podbudowy zasadniczej i pomocniczej. Wykonywana jest także m.in. podbudowa z betonu asfaltowego (AC), nawierzchnia z betonu asfaltowego, górne warstwy nasypu czy oczyszczanie i skrapianie warstw konstrukcyjnych.

Postęp prac jest widoczny z dnia na dzień. To cieszy. Myślę, że nakładka asfaltowa, która pojawiła się na niemal całej długości trasy, na dobre rozbudziła wyobraźnię kierowców, którzy już niedługo będą mogli korzystać z długo oczekiwanej inwestycji. Sam nie mogę się doczekać – mówi Piotr Uruski, poseł na Sejm RP.

Kalendarium:

Zaprojektowanie i budowa obwodnicy miasta Sanok w ciągu drogi krajowej nr 28:

1. Złożenie wniosku o wydanie decyzji środowiskowej – 30 sierpnia 2013 r.
2. Uzyskanie decyzji środowiskowej – 10 lipca 2014 r.
3. Ogłoszenie przetargu na projekt i budowę obwodnicy Sanoka – 30 września 2014 r.
4. Podpisanie umowy z Wykonawcą – 9 lutego 2016 r. (Wykonawca: firma Max Bögl Polska Sp. z o.o., wartość umowy: 139 909 727,58 PLN)
5. Uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) – 21 lipca 2017 r.
6. Rozpoczęcie prac budowlanych – sierpień 2017 r.
7. Podpisanie umowy na dofinansowanie unijne projektu – 1 października 2018 r. (Umowa o Dofinansowanie Nr POIŚ.04.02.00-00-00-0049/18-00 ze środków Unijnych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 podpisana została pomiędzy Centrum Unijnych Projektów Transportowych (Instytucja pośrednicząca), a Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad (Beneficjent). Całkowity koszt projektu: 207 180 936,44 PLN. Maksymalna kwota wydatków kwalifikowanych: 169 020 041,67 PLN).

Na 7-kilometrowym odcinku obwodnicy powstaje 12 obiektów inżynierskich, 4 obiekty na potokach górskich, 6 przejść dla zwierząt i przepustów pod obwodnicą, 8 przepustów ramowych pod drogami bocznymi. Zakończenie robót planowane jest końcem bieżącego roku.

źródło: Red., GDDKiA Rzeszów

foto: materiały nadesłane

21-08-2019

Udostępnij ten artykuł znajomym:

Udostępnij


Napisz komentarz przez Facebook

lub zaloguj się aby dodać komentarz


Pokaż więcej komentarzy (0)