REKLAMA
CUK
REKLAMA

Najnowsze fotki z obwodnicy Sanoka. Termin oddania zbliża się wielkimi krokami (ZDJĘCIA)

SANOK / PODKARPACIE. Dzięki sprzyjającej aurze w ostatnich dniach, prace przy budowie obwodnicy Sanoka postępują w szybkim tempie. Oko kierowców cieszy nakładka asfaltowa wyłożono już niemal na całej długości trasy. Budowlańcy uwijają się jak w ukropie, aby zdążyć z oddaniem inwestycji na czas.

Na budowie obwodnicy Sanoka (DK28) Wykonawca, firma Max Bögl Polska Sp. z o.o., prowadzi intensywne prace na wszystkich frontach robót i w pełnym zakresie. Zaawansowanie wszystkich prac wynosi 80%, w tym robót drogowych 71,8%, mostowych 83,9%, a branżowych 63,2%.

W ramach budowy obwodnicy Sanoka wyremontowane zostały ulice Lipińskiego i Dworcowa. Do tej pory zrealizowane zostały także: podbudowa i warstwa wiążąca na ulicy Okulickiego, wykop trasy głównej obwodnicy oraz łożyska w zakresie robót mostowych. Jak informowano nas na początku sierpnia, w 90% wykonane są już nasypy, podbudowa w ponad 83%, a na 77% trasy obwodnicy ułożona jest warstwa wiążąca. Wykonawca kontynuuje roboty drogowe w zakresie wykopów i nasypów, umacniania skarp, robót brukarskich na ul. Okulickiego oraz humusowania i wykonywania podbudowy zasadniczej i pomocniczej. Wykonywana jest także m.in. podbudowa z betonu asfaltowego (AC), nawierzchnia z betonu asfaltowego, górne warstwy nasypu czy oczyszczanie i skrapianie warstw konstrukcyjnych.

Postęp prac jest widoczny z dnia na dzień. To cieszy. Myślę, że nakładka asfaltowa, która pojawiła się na niemal całej długości trasy, na dobre rozbudziła wyobraźnię kierowców, którzy już niedługo będą mogli korzystać z długo oczekiwanej inwestycji. Sam nie mogę się doczekać – mówi Piotr Uruski, poseł na Sejm RP.

Kalendarium:

Zaprojektowanie i budowa obwodnicy miasta Sanok w ciągu drogi krajowej nr 28:

1. Złożenie wniosku o wydanie decyzji środowiskowej – 30 sierpnia 2013 r.
2. Uzyskanie decyzji środowiskowej – 10 lipca 2014 r.
3. Ogłoszenie przetargu na projekt i budowę obwodnicy Sanoka – 30 września 2014 r.
4. Podpisanie umowy z Wykonawcą – 9 lutego 2016 r. (Wykonawca: firma Max Bögl Polska Sp. z o.o., wartość umowy: 139 909 727,58 PLN)
5. Uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) – 21 lipca 2017 r.
6. Rozpoczęcie prac budowlanych – sierpień 2017 r.
7. Podpisanie umowy na dofinansowanie unijne projektu – 1 października 2018 r. (Umowa o Dofinansowanie Nr POIŚ.04.02.00-00-00-0049/18-00 ze środków Unijnych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 podpisana została pomiędzy Centrum Unijnych Projektów Transportowych (Instytucja pośrednicząca), a Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad (Beneficjent). Całkowity koszt projektu: 207 180 936,44 PLN. Maksymalna kwota wydatków kwalifikowanych: 169 020 041,67 PLN).

Na 7-kilometrowym odcinku obwodnicy powstaje 12 obiektów inżynierskich, 4 obiekty na potokach górskich, 6 przejść dla zwierząt i przepustów pod obwodnicą, 8 przepustów ramowych pod drogami bocznymi. Zakończenie robót planowane jest końcem bieżącego roku.

źródło: Red., GDDKiA Rzeszów

foto: materiały nadesłane

21-08-2019

Udostępnij ten artykuł znajomym:



Dodaj komentarz

Zaloguj się a:

  • Twój komentarz zostanie wyróżniony,
  • otrzymasz punkty, które będziesz mógł wymienić na nagrody,
  • czytelnicy będa mogli oceniać Twoją wypowiedź (łapki),
lub dodaj zwykły komentarz, który zostanie wyświetlany na końcu strony, bez możliwosci głosowania oraz pisania odpowiedzi.
Dodając komentarz akceptujesz postanowienia regulaminu.

Pokaż więcej komentarzy (0)