REKLAMA
REKLAMA

OBJAZD PRZY OBWODNICY: Mieszkańcy grożą zablokowaniem drogi krajowej (FILM, ZDJĘCIA)

SANOK / PODKARPACIE. Zaostrza się forma sprzeciwu mieszkańców Płowiec i Stróży, którzy nie godzą się na aktualny stan nawierzchni objazdu wyznaczonego przy placu budowy obwodnicy Sanoka na wysokości ul. Konopnickiej. Mówią stanowczo: – Jeśli w najbliższych dniach nic się nie zmieni, zablokujemy drogę krajową.

Tomasz Sokołowski

Protest związany z objazdem wyznaczonym na początku grudnia przybiera na sile, choć pewnie niewielu spodziewało się aż tak drastycznego ruchu ze strony mieszkańców Płowiec i Stróży Małych. W ostatnich dniach zagrozili oni zablokowaniem drogi krajowej, jeśli w temacie poprawy stanu nawierzchni objazdu nic się nie zmieni.

Wcześniej wystosowano pismo prezentujące stanowisko protestujących. Było ono zaadresowane łącznie do ośmiu podmiotów: dyrektora GDDKiA w Rzeszowie, burmistrza Sanoka, starosty sanockiego, kierownika projektu, inżyniera kontraktu, wykonawcy, wójta gminy Sanoka i przewodniczącego Rady Gminy Sanok.

Dokument, który w załącznikach zawierał fotorelację podpisali sołtysowie i członkowie rad sołeckich z Płowiec i Stróży Małych.

W rzeszowskim oddziale GDDKiA zapytaliśmy co zrobiono od 12 grudnia, aby poprawić stan objazdu.

13 grudnia 2018 wykonawca ułożył warstwę kruszywa oraz wykonał profilowanie nawierzchni za pomocą równiarki i walców stalowego i gumowego. W dniach 27-28 grudnia 2018 wykonał kolejne profilowanie oraz dosypał kruszywo (31,5 – 63 mm) za pomocą koparki oraz walca gładkiego – słyszymy od Joanny Rarus, rzecznika prasowego GDDKiA Oddział w Rzeszowie. – Grubość warstw kruszywa to ok. 40 cm. Ze względu na krzyżowanie się objazdu z ruchem technologicznym budowy, objazd jest na bieżąco utrzymywany poprzez usuwanie zanieczyszczeń, uzupełnianie ubytków i profilowanie kolein. Dodatkowo za pomocą zamiatarek oczyszczana jest jezdnia asfaltowa ul. Konopnickiej.

W piśmie mieszkańcy zwracają uwagę na to, że przy wyznaczaniu objazdów przy ul. Stróżowskiej i Okulickiego zastosowano betonowe płyty, które ich zdaniem znacząco ułatwiają przejazd i utrzymanie czystości.

Ze względu na duże nachylenia podłużne i planowane kolejne zmiany organizacji ruchu w tym miejscu (zmiana przebiegu objazdu – wprowadzenie ruchu pod obiekt MD-5 a następnie przeprowadzenie ruchu po obiekcie MD-5A) nie jest możliwe zastosowanie płyt drogowych. Wykonawca planuje odcinkowe naprawienie objazdu kruszywem o frakcji 31,5 – 63 mm oraz bieżące utrzymanie – słyszymy w odpowiedzi w GDDKiA.

Wiadomo, że po zaalarmowaniu starostwa, na miejsce dwukrotnie udał się wicestarosta Janusz Cecuła, który interweniował u wykonawcy.

Do sprawy wrócimy.

MATERIAŁY OPUBLIKOWANE WCZEŚNIEJ

O sprawie pisaliśmy tutaj: OBWODNICA SANOKA: Nowy objazd na Płowce. „Bajoro. Samochody po dach brudne z błota” (ZDJĘCIA) i tutaj: „Toniemy w błocie”. Objazd na Płowce nadal spędza sen z powiek mieszkańców (VIDEO, ZDJĘCIA).

Film z przejazdu nadesłany przez Czytelnika / publikacja 31.12.2018


źródło: Youtube.com / b z
Zdjęcia nadesłane przez mieszkankę Płowiec / zdjęcia z 27.12.2018

Zdjęcia wykonane 12.12.2018. Foto: Red.

Przypomnijmy, że umowę na zaprojektowanie i budowę obwodnicy Sanoka w ciągu DK28 podpisano 9 lutego 2016 r. Wykonawcą prac jest Konsorcjum spółek: Max Bögl Polska Sp. z o. o. i Max Bögl Stiftung &Co. KG. Wartość umowy opiewa na 140 mln zł brutto. Początek obwodnicy zlokalizowany będzie na skrzyżowaniu istniejącej DK28 i drogi wojewódzkiej nr 886 Domaradz – Sanok, a koniec na skrzyżowaniu z DK84. Obwodnica będzie miała długość blisko 7 km. A jej początkowy koszt to ponad 140 mln złotych.

Ponadto do Sanoka trafi dodatkowo blisko 144 mln złotych z funduszy unijnych, które także zasilą budżet na tę inwestycję, która cieszy nie tylko sanoczan ale i parlamentarzystów jak i turystów.

Wedle informacji przedstawionych przez Generalną Dyrekcje Dróg Krajowych i Autostrad w Rzeszowie, na dzień 3 grudnia globalne zaawansowanie prac, według analizy programu dla etapu robót, branży drogowej wynosi – 24%, branży mostowej – 41%, tzw. robót branżowych (sieci gazowej, kanalizacyjnej, wodociągowej itp.) – 44%.

źródło: Red., GDDKiA w Rzeszowie, materiały nadesłane

foto: Red., materiały nadesłane

04-01-2019

Udostępnij ten artykuł znajomym:



Dodaj komentarz

Zaloguj się a:

  • Twój komentarz zostanie wyróżniony,
  • otrzymasz punkty, które będziesz mógł wymienić na nagrody,
  • czytelnicy będa mogli oceniać Twoją wypowiedź (łapki),
lub dodaj zwykły komentarz, który zostanie wyświetlany na końcu strony, bez możliwosci głosowania oraz pisania odpowiedzi.
Dodając komentarz akceptujesz postanowienia regulaminu.

Pokaż więcej komentarzy (0)