SANOK / PODKARPACIE. Sanockie ulice Krakowska i Rymanowska doczekają się remontu. Poza nową nawierzchnia, kanalizacją deszczową czy zatokami autobusowymi, droga ma zyskać również trakt pieszo-rowerowy po obu stronach jezdni. Przetarg na to zadanie zaplanowano w pierwszym kwartale 2019 roku.
Na remont ulicy Krakowskiej i Rymanowskiej czekają mieszkańcy miasta, osoby dojeżdżające do pracy i do szkół od strony Krosna i Rzeszowa, turyści. Nawierzchnia jest już mocno sfatygowana, a na ten moment to główna i w zasadzie jedyna arteria prowadząca do centrum miasta. Nie inaczej wyglądają chodniki i zatoki autobusowe, z których codziennie korzystają sanoczanie. Informacja o planowanych pracach na tym odcinku pojawiła się jesienią ubiegłego roku.
Podczas ostatniej sesji miejskiej Tomasz Matuszewski, burmistrz Sanoka podkreślił, że wprowadzono i zatwierdzono zmiany w projekcie remontu ulic: Karkowskiej i Rymanowskiej. Dotyczą one wykonania traktu pieszo-rowerowego po obu stronach jezdni.
– Remont DK 28 w Sanoku w ciągu ulic Krakowska i Rymanowska km 271+245-274+080 obejmował będzie swoim zakresem: roboty przygotowawcze, roboty rozbiórkowe, wycinkę drzew oraz karczowanie pniaków, remont kanalizacji deszczowej, roboty ziemne, wymianę krawężników i obrzeży betonowych – informuje Joanna Rarus, rzecznik prasowy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Rzeszowie.
Dodaje, że wyremontowana zostanie nawierzchnia chodników z mieszanki mineralno-asfaltowej (MMA) oraz kostki betonowej, na całej długości odcinka.
– Zmiana organizacji ruchu na istniejących chodnikach polegać będzie na oznakowaniu chodników jako ciągi pieszo-rowerowe. Ogólnie planuje się oznakowanie ciągu pieszo-rowerowego po obydwu stronach drogi, od skrzyżowania z ulicą Generała Bema do skrzyżowania z ulicą Dąbrowiecką – wyjaśnia rzecznik.
Oprócz remontu nawierzchni jezdni na tym odcinku, doczekamy się także prac remontowych całej infrastruktury, a więc będzie nowa nawierzchnia i perony zatok autobusowych, zostaną wyremontowane zjazdy i skrzyżowania, wykonane oznakowanie pionowe i poziome oraz zainstalowane elementy bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Inwestycja ma pochłonąć kilkanaście milionów złotych, które będą pochodzić z budżetu państwa. Na ten moment nie znamy dokładnych kwot, ani daty rozpoczęcia prac.
– Wartość prac remontowych poznamy po rozstrzygnięciu przetargu, którego ogłoszenie planowane jest jeszcze w I kwartale br. – kwituje Joanna Rarus.
Trwają prace przy obwodnicy
W tym miejscu nie sposób nie wspomnieć o inwestycji związanej z budową obwodnicy Sanoka. Umowę na zaprojektowanie i wykonanie zadania w ciągu DK28 podpisano 9 lutego 2016 r. Wykonawcą prac jest Konsorcjum spółek: Max Bögl Polska Sp. z o. o. i Max Bögl Stiftung &Co. KG. Wartość umowy opiewa na 140 mln zł brutto. Początek obwodnicy zlokalizowany będzie na skrzyżowaniu istniejącej DK28 i drogi wojewódzkiej nr 886 Domaradz-Sanok, a koniec na skrzyżowaniu z DK84. Obwodnica będzie miała długość blisko 7 km. A jej początkowy koszt to ponad 140 mln złotych.
Zgodnie z warunkami kontraktu, od 15 grudnia do 15 marca na budowie trwa przerwa zimowa. Pomimo tego prowadzone są roboty, takie jak: wykopy i nasypy, konstrukcje nawierzchni oraz roboty mostowe.
Rodzaj prowadzonych robót uzależniony jest od warunków atmosferycznych. Co też ważne, prace prowadzone są przy przestrzeganiu wszelkich zasad dotyczących realizacji robót w okresie zimowym.
Wedle informacji przedstawionych przez Generalną Dyrekcje Dróg Krajowych i Autostrad w Rzeszowie, w połowie stycznia globalne zaawansowanie prac, według analizy programu dla etapu robót, branży drogowej wynosiło – 52%, branży mostowej – 52% , tzw. robót branżowych (sieci gazowej, kanalizacyjnej, wodociągowej itp.) – 44%, przy czym prace związane z kanalizacja sanitarną, siecią wodociągową i gazową zrealizowano w 100%.
lub zaloguj się aby dodać komentarz
Zaloguj się aby dodać komentarz