REKLAMA
REKLAMA

MOST NA SANIE: Inwestycja w toku. Sprawdzamy jak wygląda postęp prac (ZDJĘCIA)

SANOK / PODKARPACIE. Trwają prace przy budowie mostu na Sanie w Sanoku. Zarówno od ulicy Królowej Bony jak i od ulicy Gajowej i Rybickiego widać już postęp prac. Prezentujemy Państwu galerię zdjęć z placu budowy. Będziemy śledzić realizację inwestycji na bieżąco.

 

Całkowita wartość inwestycji ma wynieść 106,5 mln złotych. Długość nowej przeprawy mostowej ustalono na 235 m, a długość wszystkich połączeń i zjazdów to ponad 1 km.

Ważny moment w historii mostowej inwestycji w Sanoku. Czerwiec 2021 roku i wizyta premiera Mateusza Morawieckiego, podczas której szef rządu poinformował o budowie przeprawy w Sanoku, zaznaczając „dobrą współpracę polskiego rządu z samorządem, która jest warunkiem rozwoju powiatów takich jak ten”. Od lewej: Jolanta Sawicka – ówczesny wicewojewoda podkarpacki, Tomasz Poręba – europoseł PiS, Mateusz Morawiecki – ówczesny premier, Tomasz Matuszewski – burmistrz Sanoka

Więcej informacji o moście przekazywaliśmy po opublikowaniu odpowiedzi na interpelację, którą złożył radny Sławomir Miklicz.

W dokumencie z października 2023 roku czytaliśmy, że inwestycja mostowa w Sanoku została podzielona na dwa etapy. Ogólnie, zakres prac budowlanych w ramach pierwszej części inwestycji, obejmuje roboty na prawobrzeżnej części Sanu wraz z budową mostu.

Drugi etap obejmie rozbudowę ul. Sobieskiego i ul. Królowej Bony wraz z budową nowego ronda turbinowego, z którego będziemy wjeżdżać na most. Tutaj powstaną ścieżki rowerowe i pieszo-rowerowe. Przebudowane zostaną sieci: kanalizacji deszczowej, energetyczna, gazowa, ciepłownicza, wodociągowa i kanalizacji sanitarnej.

Z pisma dowiedzieliśmy się również, że szacowana wartość realizacji obu etapów inwestycji miała wynieść lekko ponad 110 mln złotych.

Na październik 2023 roku kosztorys przedstawiał się następująco:

I ETAP

Wartość najkorzystniejszej oferty na dzień dzisiejszy to 78  668 142,69 zł brutto. Wartość dofinansowania z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg wynosi 70 400 000,00 zł.

II ETAP

Szacowana wartość II etapu inwestycji wynosi 31 500 000,00 zł. Gmina otrzymała dofinansowanie w formie wstępnej promesy z Polskiego Ładu w wysokości 29 925 000,00 zł.

Szacowana wartość obu etapów inwestycji to 110 168 142,69 zł.

Wartość dofinansowań do zadania to 100 325 000,00 zł.

Wartość wkładu własnego miasta wyniesie 9 843 142,69 zł.

wizualizacje foto, galeria: Sweco Polska SP. Z O.O. dla UM Sanok / materiały nadesłane, archiwum 2022

źródło: Red., oficjalny profil burmistrza Sanoka na Facebooku

ZOBACZ RÓWNIEŻ:

Sanok będzie miał nowy most! Rząd PiS przekazuje 70 mln zł na budowę (VIDEO, ZDJĘCIA)

grafika poglądowa, wizualizacja: Sweco Polska SP. Z O.O. dla UM Sanok / materiały nadesłane

SANOK. Inwestycja mostowa miała kosztować 65 mln zł. Zapłacimy 110 mln zł (ZDJĘCIA)

grafika poglądowa, tło: Grzegorz Izdebski, archiwum eSanok.pl

SANOK: Ruszyły prace przy budowie mostu. ZDJĘCIA z lotu ptaka!

archiwum eSanok.pl

*artykuł edytowany

13-05-2024

Udostępnij ten artykuł znajomym:

Udostępnij

Napisz komentarz przez Facebook

lub zaloguj się aby dodać komentarz


Komentarze wyróżnione:
(zarejestrowanych czytelników)

j.domaradzki2024-05-13 13:23:13
0 1
a ja ciagle uwazam ze w tym miejscu kładka pieszo-rowerowa a most na starym miejscu nowy..i jego monumentalizm to juz inna sprawa hmmmm
Odpowiedz
naprawdę już wystarczy..2024-05-13 13:36:46
0 2
ileż można tego słuchać...Most się buduje i tyle, pora to zaakceptować. Ile x można tłumaczyć że nowy most w starej lokalizacji nie miał prawa bytu przez przepisy, a przebudowa to zwykły półśrodek który kończy się tak, że nikt nie jest zadowolony. Mostem pieszy też przejdzie, rower też przejedzie.
burmistrzu Matuszewski ten most będzie dochodowy jak wodór?2024-05-13 16:09:41
1 1
wodór - jest NAJŚMIESZNIEJSZĄ z tych wszystkich ścieżek energii odnawialnej czy tam nowej energii, ponieważ proszę państwa wodór to jest coś jak prąd elektryczny. To jest pewna forma przenoszenia energii, bo TO NIE JEST PALIWO, to jest coś co nie istnieje w naturze w stanie wolnym oprócz bardzo drobnych tam elementów i którego bilans energetyczny jest tak potwornie kosztowny, że z jednych wyliczeń wynikało, że energia włożona w tzw. EROEI to znaczy energia uzyskana do energii włożonej w przypadku wodoru wynosiła 12% czyli musiał pan wpakować 100 kWh żeby otrzymać 12 kWh na wyjściu. To jakieś koszmarne skąd wziąć 8 razy więcej energii na to żeby dostać 1 kWh na końcu procesu. To jest raz. Po drugie generalnie moim zdaniem to jest ślepa ścieżka po pierwsze z przyczyn właśnie energetycznych czyli bilansu energetycznego, potężnych kosztów energetycznych po drugie kosztów finansowych. No to już jest przećwiczone w zakładach stalowych, wszyscy którzy się tym zajmują mówią jedno - no jasne możemy wszystko zrobić. Tak zwana bezpośrednia redukcja wodorem jest techniką znaną, Iran jest specjalistą światowej klasy w tej technologii. Problem - 8 razy DROŻSZY produkt. Kto kupi na rynkach światowych 8 razy droższy produkt... - Azjatyckie strategie energetyczne – wyzwania i inspiracje dla Polski – Andrzej Szczęśniak" czas 1:17:54
Odpowiedz
@naprawde2024-05-13 16:20:32
1 1
a z tego co wiem to naprawde miał i nie zadna przebudowa prosze kogos, tylko nowy most na miejscu starego i zaden połsrodek ..to tyle prosze zaakceptowac ja jestem zmuszony choc nigdy nikt nie pytał tylko ogłosił
Odpowiedz
Pokaż więcej komentarzy (0)
Pokaż więcej komentarzy (0)