Sanoccy przedsiębiorcy na ratunek Domu Harcerza. Zebrali ponad 70 tys. zł (ZDJĘCIA)
SANOK / PODKARPACIE. O tym, że budynek Domu Harcerza wymaga pilnego remontu, nie trzeba nikogo przekonywać. Siedziba Hufca ZHP Ziemi Sanockiej im. Ks. Zdzisława Peszkowskiego mieści się w Sanoku przy ul. Zielonej. Budynek ten znany jest nie tylko harcerzom i ich rodzicom, ale także wielu pokoleniom, którzy w swoim życiu zmierzyli się z harcerska przygodą. Na pomoc zabytkowemu obiektowi, który od niemal 40 lat jest przeznaczony dla sanockich harcerzy, ruszyło stowarzyszenie przedsiębiorców BNI Sanok. Podczas andrzejkowej nocy zorganizowali bal, z którego cały dochód został przeznaczony właśnie na remont Domu Harcerza w Sanoku.
30 listopada br. odbył się bal charytatywny organizowany przez organizację biznesową BNI Sanok, z którego dochód przeznaczony był na ratowanie budynku Domu Harcerza w Sanoku. W balu udział wzięli przedsiębiorcy, samorządowcy oraz lokalni działacze społeczni. W trakcie imprezy organizowane zostały liczne i hojne licytacje
– Kwota, którą udało się zebrać, to ponad 70 tysięcy złotych. Dokładną kwotę poznamy w przeciągu kilku najbliższych dni. Hasłem balu było ,,Karty na stół i serce na dłoni”. Myślę, że uczestnicy balu, czyli w głównej mierze sanoccy przedsiębiorcy, mieli serce na dłoni i otworzyli swoje portfele, dzięki czemu udało się zebrać sporą kwotę pieniędzy – mówi Katarzyna Kaszycka, prezes sanockiej organizacji BNI Sanok. – Cały czas jeszcze zbieramy pieniądze. Dzięki sporym relacjom w mediach społecznościowych po balu zorganizowanym przez nas, ciągle pojawiają się nowi darczyńcy. Mam nadzieję, że do końca tego tygodnia uda nam się rozliczyć całą zbiórkę.
Kwoty podczas licytacji oscylowały od kilkuset do nawet kilkunastu tysięcy złotych.
– Najdroższym przedmiotem wylicytowanym podczas licytacji był pierścionek z kolorowymi diamentami w szlifie brylantowym. Udało się go wylicytować za 11 tysięcy złotych. Warto wspomnieć także o zdjęciu wykonanym przez Zdzisława Beksińskiego, które podarowało Muzeum Historyczne w Sanoku – relacjonuje Katarzyna Kaszycka.
Zdjęcie zostało przekazane z certyfikatem autentyczności – takich zdjęć wydanych będzie zaledwie 30 i zostało wylicytowane za 5 tysięcy 500zł. Zaskakującym przedmiotem, który został przekazany na licytację, a jego kwota przekroczyła 3 tysiące złotych, to stolik dziecięcy z dwoma krzesłami, którego wartość rynkowa to 250zł.
– To nie o stolik tutaj chodziło, ale o szczytny cel, który przyświecał nam przez cały bal – przyznaje Katarzyna Kaszycka.
Na licytację został przekazany także pakiet reklamowy od portalu eSanok.pl, który został wylicytowany za kwotę 1500zł.
Każdy może wesprzeć remont Domu Harcerza. Trwa publiczna zbiórka, która została oficjalnie zweryfikowana przez Hufiec Ziemi Sanockiej.
LINK DO ZBIÓRKI
Oto opis zbiórki:
Dom Harcerza w Sanoku – siedziba jednego z najstarszych w Polsce środowisk harcerskich wymaga pilnego remontu! Międzywojenna willa wpisana na listę zabytków służy wielu pokoleniom harcerzy – od maluszka do staruszka. Budynek potrzebuje jednak intensywnych, kosztownych prac: osuszenia fundamentów, naprawy pękających tynków, termomodernizacji, wymiany ogrzewania i przestarzałych okien z zachowaniem ich zabytkowego charakteru, remontu piwnic i instalacji. Całość może kosztować nawet ok. 1 mln złotych. Sanoccy harcerze i instruktorzy, którzy od ponad 100 lat służą lokalnemu środowisku prowadząc akcje charytatywne, pomagając potrzebującym, pielęgnując tradycję, historię i wychowując młodych ludzi, tym razem sami proszą o pomoc. ZHP jest organizacją pożytku publicznego funkcjonującą w oparciu o pracę wolontariuszy oraz środki uzyskane z darowizn i dotacji, więc jej możliwości są ograniczone. Dlatego sanoccy harcerze pragną zebrać chociaż 10 % kwoty na wkład własny potrzebny do sfinansowania całej inwestycji z funduszy zewnętrznych. Wielkie podziękowania za każdą wpłatę!
Aktualizacja 15.11.2024
Co udało nam się zdziałać od założenia niniejszej zbiórki?
– zaktualizowaliśmy posiadane wyceny i plany – określiliśmy, że niezbędny, pierwszy krok prac to osuszenie fundamentów i wykonanie ich drenażu oraz doprowadzenie do odpowiedniego stanu technicznego piwnic
– pozyskaliśmy dokumentację niezbędną do podjęcia prac: projekt prac przy zabytkowym budynku, zgodę konserwatora, pozwolenie na budowę
– znaleźliśmy wykonawcę, gotowego podjąć się realizacji pierwszego etapu remontu; ustaliliśmy, że prace musimy zrealizować w 2025 roku; wycena wynosi na dzień dzisiejszy 366 tysięcy złotych
– złożyliśmy wniosek do Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, w programie Ochrona Zabytków 2025. Aplikowaliśmy o 180 tysięcy. Wyniki konkursu poznamy w przyszłym roku.
LINK DO ZBIÓRKI
IL,
źródło: Pomagam.pl
lub zaloguj się aby dodać komentarz
Zaloguj się aby dodać komentarz