Pijany policjant z sanockiej komendy spowodował wypadek. Grozi mu nawet 12 lat więzienia

05-10-2017

SANOK, IWONICZ / PODKARPACIE. Prokuratura Rejonowa w Krośnie prowadzi śledztwo przeciwko policjantowi sanockiej komendy, podejrzanemu o to, że pod wpływem alkoholu spowodował wypadek drogowy. W zdarzeniu poważnych obrażeń doznał 15-miesięczny chłopiec, przewożony w foteliku na rowerze. Funkcjonariuszowi grozi od 2 do 12 lat pozbawienia wolności.

Jak informuje krośnieńska policja do zdarzenia doszło 8 września w Iwoniczu na ulicy Floriańskiej.

- 37-latek jechał na rowerze przewożąc w foteliku swojego 15-miesięcznego syna. Ze wstępnych ustaleń wynika, że nie ustąpił pierwszeństwa przejazdu kierującemu toyotą yaris i wjechał wprost pod koła pojazdu. Poważnych obrażeń doznał chłopiec, który śmigłowcem Lotniczego Pogotowia Ratunkowego został przetransportowany do rzeszowskiego szpitala – mówi aspirant Paweł Buczyński, oficer prasowy krośnieńskiej komendy.

Dodaje, że kierujący toyotą był trzeźwy, natomiast rowerzysta odmówił badania alkomatem, w związku z czym pobrano mu krew.

Sprawa trafiła do Prokuratury Rejonowej w Krośnie.

- Prowadzi ona śledztwo przeciwko rowerzyście podejrzanemu o przestępstwo z art. 177 par. 2 k.k. w związku z art. 178 par. 1 k.k., polegające na tym, że w dniu 8 września 2017 r. w miejscowości Iwonicz umyślnie naruszył on zasady bezpieczeństwa w ruchu lądowym w ten sposób, że znajdując się w stanie nietrzeźwości kierował rowerem, na którym przewoził w foteliku jako pasażera swojego 15-miesięcznego syna, nie ustąpił pierwszeństwa przejazdu prawidłowo jadącemu kierowcy samochodu toyota yaris, w wyniku czego doszło do zderzenia pojazdów, co spowodowało obrażenia ciała u przewożonego dziecka, powodujące chorobę realnie zagrażającą życiu – precyzuje prokurator Beata Piotrowicz, rzecznik prasowy prokuratury Okręgowej w Krośnie.

Jak informuje prokurator podejrzany jest policjant pracujący w sanockiej komendzie. Funkcjonariusz nie przyznał się do zarzucanego mu czynu i złożył wyjaśnienia. Trwa także postępowanie dowodowe.

- W toku jego ustalono, że podejrzany w chwili czynu miał ok. 2 promile alkoholu we krwi – dodaje Beata Piotrowicz.

Wobec podejrzanego zastosowano środki zapobiegawcze w postaci poręczenia majątkowego, zakazu opuszczania kraju i dozoru policji.

- Zastosowanie wolnościowych środków zapobiegawczych było uzasadnione szczególną sytuacją życiową i rodzinną podejrzanego, a zastosowanie tymczasowego aresztowania pociągnęłoby dla podejrzanego wyjątkowo ciężkie skutki – uzupełnia rzecznik.

Policjantowi grożą także konsekwencje dyscyplinarne. W tej kwestii czekamy na odpowiedź z sanockiej komendy.

Paulina Ostrowska

ZOBACZ TAKŻE:

15-miesięczny chłopczyk ciężko ranny po zderzeniu roweru z osobówką (ZDJĘCIA)

 

foto: red./KMP Krosno

PORCELANOWY ZAKĄTEK IZMIR

Komentarzy: 65 do “Pijany policjant z sanockiej komendy spowodował wypadek. Grozi mu nawet 12 lat więzienia”

  1. STS pisze:

    Bardzo fajny środek zapobiegawczy dla pijaka.

  2. nono pisze:

    Powinni sypać z imienia i nazwiska, może debil się nauczy….

  3. zenek pisze:

    koledze i tak nic nie zrobią, conajwyzej zrobią go dzielnicowym tak jak to miało miejsce w przypadku innego znanego z kolizji oficera policji. Powinien być ukarany adekwatnie, policjant powinien byc przykladem dla obywateli a nie byc ponad prawem.

  4. .. pisze:

    temat z nowosielec czeka na emeryture?

  5. Noname pisze:

    Już szeryfa z Nowosielec za jazdę w dziwnym stanie chcieli położyć a zrobili go dzielnicowym, to i tu będzie dobrze :)

  6. 000 pisze:

    I tak nic mu nie zrobia.Typ sie smieje a prawo moze mu skoczyc.

  7. bruno pisze:

    jak jest sympatykiem pisu to nic mu nie bedzie .nie bede tlumaczyl kim jest prokurator w Krosnie.

    • benek bochenek prokurator pospolitej pisze:

      no jego szwagierka – tak tak, to nie zbieżność nazwisk – się wypowiada w tym artykule…. a i w rejonie córka pracuje też…..

  8. karol pisze:

    Jak ja bym to zrobił ,zaraz bym siedział.Ale że to był pijak policjant,więc zaraz „to pociągnełoby ciężkie skutki”.Jakie skutki-pytam się? KOLESIE !!!!!.Niedługo wezmą się i za kolesi,najwyższy czas.

  9. bruno pisze:

    prawde mowiac to rowerzysci stali sie plaga we wszystkich krajach.wydaje im sie ze wszystko im wolno.kiedys widzialem jak rowerzysta przejzdzal przez pasy a powinien zejsc z roweru.

  10. kolega pisze:

    oczywiscie teraz bedzie chory a nastepnie rok w zawieszeniu na dwa lata i dalej z kolezkami beda jezdzic odwozic sie do domu radiowozami takich to znam z imienia i nazwiska tak jak z sanoka i leska i jak mozna nie przyznac sie do winy

  11. i tak mu nic nie zrobią - koledzy juz tak poprowadzą sprawę jak należy!! pisze:

    guzik mu zrobią, umorzą jak zawsze!!! a psiak będzie dalej służył „praworządności” !!

    a kubuś puchatek na promilach jechał i co? i nico – umorzenie!!

  12. prokurator to nie adwokat pisze:

    Art160&2 kk do to juz oskarzc zapomnieli ..
    Prawa rodziciekskie cieciowi zabrac..dziecko dobrym ludziom dac

  13. Anonim pisze:

    większość na tym forum to policjanci piszą o swoich kolegach. A;e „koledzy”

  14. Punkt 7. pisze:

    Pijany policjant to tak samo jak sędzia złodziej lub korupcjonista.Kto wymyślił trudne warunki pewnie z tego powodu był schlany i na rower z dzieckiem po ulicy nietykalny!.Jaki nadzór kolegów w czasie urlopu.

    • bumbumbum pisze:

      W wiezieniu by go zeszmacili…..kazdy pies sie boji ze też może sie na własnym gównie poślizgnąć

    • Anonim pisze:

      Idio$o chodzi o środek zapobiegawczy. Widziales zeby ktos dostal areszt za takie bzdziny. A zarzut pewnie istalony bez opinii bieglego warunkujacej czy dzoszlo do 86 kw czy 177 kk. A moze pil po piwo ktore wiozl…

  15. xyz pisze:

    Policjanta wypie…ić dyscyplinarnie ze służby za jazdę po pijanemu, prokurator BEATĘ PIOTROWICZ zweryfikować czy nie jest powiązana rodzinnie z towarzyszem prokuratorem posłem PIOTROWICZEM( czyżby załatwiał jej pracę? ) , w przypadku pozytywnej weryfikacji panią PIOTROWICZ też wypi…ić ze służby i gitara jak mawia Ferdek Kiepski !!!

  16. xyz pisze:

    Zapomniałam dodać , to jest właśnie ta tzw. PiS-owska dobra zmiana q…a jego mać!!

  17. cela 107 pisze:

    Policjant w wiezieniu traktowany jest gorzej niz pedofil.. Pilicjant ktôry nie szanuje dzieci ma przebane

  18. Horst pisze:

    TO nie POLICJANT -to imbecyl jechał z dzieckiem 1,5r.na spacer mając 2Volty w głowie.Winien dostać przykladowo 12lat scislej odsiadki.Również to przestroga dla innych (tatusiów) pracujacych w wymiarze porządku i prawa!. Muszą być kary dociekliwe tylko one wymuszą upragniony ład i porządek!!!>

  19. tdm pisze:

    Nic mu nie zrobią tak jak temu psu jeba.. z Nowosielec, sprawę pozamiatają. Kiedyś cie kuba psie sprawiedliwość dosięgnie.

  20. rozwiedziona pisze:

    Dziwie się jego żonie że pijaka w domu trzyma….
    Teraz tatusiowie zamiast zabijac dzieci będą je brali na wycieczki rowerowe. świetny materiał dla TVN24

    • J-23 pisze:

      Co za kretyńska wypowiedź! Jeżeli na prwadę jesteś „rozwiedziona” wcale mnie to nie dziwi! Brakuję tylko czarnego parasola z napisem „Samiec twój wróg”! Hahaha!

  21. snk pisze:

    ale imbecyl!!!! kim kolwiek jest

  22. hedon pisze:

    Imię, nazwisko i zdjęcie mordy tego śmiecia!!! Skrvysyny w mundurach, większości się wydaje że są ponad prawem szmaciarze

  23. Jaa pisze:

    Czytacie uważnie???? Jedno drugiemu zaprzecza!!! W chwili wypadku kierowca był trzeźwy!!! A rowerzysta nie poddał się badaniu!! Troszkę niżej napisane jest co innego!! Że podejrzany miał 2 promile!! Coś tu jest nie tak!! Albo był pijany albo nie!!!

  24. Wesołkin pisze:

    Szkoda, że taki przypadek miał miejsce. Ale stało się. Policjant nie był w pracy, mógł sobie wypić. Ale żeby po wypiciu brać małe, za małe dziecko na rower???
    Wstyd!

    Zastanawia mnie tylko jaką chorobę realnie zagrażającą życiu mógł wywołać ten wypadek. Cukrzycę? Inne choroby nie przychodzą mi na myśl.
    I mamy już pomroczność jasną
    Szkoda chłopaka…

  25. prawy pisze:

    Prokuratura Rejonowa w Krośnie już się nim zajęła odpowiednio.

  26. Jaa pisze:

    Nie poddał się badania rowerzysta!!!! Faktycznie trzeba czytać ze zrozumieniem!!!!!!!!!!!

  27. h(E)j.sanok pisze:

    przykład poszedł z góry. jednego nie ukarali i nadal jest policjantem to dlaczego drugiemu ma stać się „krzywda”?!!!!!!!!!!!

  28. raf pisze:

    Poziom komentarzy żenujący!widze ze esanok szuka „klikaczy” zeby reklamy sie sprzedawały. Ten nieszczesnik sam sie ukaral,do konca zycia sie bedzie obwinial
    Troche godnosci w tych komentarzach

  29. Zgloszono do prokuratury pisze:

    W zwiazku z czescia komentarzy na tym forum zawiadomilem prokurature.

  30. Jdjd pisze:

    Takie same skutki jak 99 procent ludzi .. Nikt nie siedzi za przestepstwa w polsce. . sa zawiasy do zawiasow z zawiasow… Ot polska

  31. Anonim pisze:

    …. powinni go wsadzic do wiezienia i zajebac

  32. do Jdjd pisze:

    Nie uczyli cie KMIOTKU z ciemnogrodu ze Polska pisze sie przez duze ‚P’???

    Tani zawias z ciebie

  33. Arek pisze:

    Nie chcę bronić tego policjanta bo jego cżona jest bardzo naganny ale Pan Prokurator pospieszył się z postawieniem zarzutów. Artykuł 177 paragraf 3 mówi o tym że jeżeli poszkodowany jest osobą najbliższą ściganie następuje na wniosek a wątpię żeby matka dziecka złożyła wniosek o ściganie męża dodatkowo już od kilku lat kierowanie rowerem w stanie nietrzeźwości stanowi tylko i wyłącznie wykroczenie więc policjantem niestety ale będzie tylko odpowiadał za kierowanie rowerem w stanie nietrzeźwości oraz spowodowanie zagrożenia bezpieczeństwa w ruchu drogowym to jest tak zwana kolizja

    • ddd pisze:

      Rower pojdzie na wykroczenia ale widz3 ze tu juz chyba 156 kk idzie jak jest 177z2ką.

      • Arek pisze:

        156 kk uszkodzenie ciała tak ale umyślnie. Ale inna sprawa jest w przypadku wypadku komunikacyjnego tu zawsze jest nie umyslnosc. To dwa inne artykuły z kodeksu karnego.

  34. prokurator to nie adwokat pisze:

    To musisz cos doczytac.. Jezeli ofiarą jest osoba niepoczytalna z racji wieku . stanu zdrowia to sprawa toczy sie z urzedu art.203kk

  35. aaa pisze:

    Funkcjonariusz publiczny na rowerze, z dwoma baniakami we krwi i na dodatek, z dzieckiem- najdroższym skarbem i darem od życia w foteliku… na litość… gdzie rozum,honor…

  36. gość pisze:

    A jak tam spraw udziału w bójce funkcjonariuszy służby więziennej i policji która miała miejsce w Sanoku i w której to patrol policyjny dziwne decyzje podejmował biorąc uczestników do radiowozu itd. …?

  37. Kuku pisze:

    Co to znaczy około 2 promile, to ile 1 czy 3?? Pismaczyny? Heloł

Napisz komentarz:

Dodając komentarz akceptujesz postanowienia regulaminu.