Studentki z Gruzji i Egiptu w sanockich gimnazjach (ZDJĘCIA)
SANOK / PODKARPACIE. Od 27 października Gimnazjum nr 1 oraz Gimnazjum nr 2 w Sanoku gości dwie studentki: Maha El – Naggar z Egiptu oraz Salome Khetsuriani z Gruzji. Prowadzą one z uczniami warsztaty w języku angielskim.
Pobyt dziewczyn był możliwy dzięki współpracy szkół ze Stowarzyszeniem AIESEC, które jest największą organizacją studencką na świecie. Oferuje swoim członkom doświadczenie liderskie oraz międzynarodowe w ramach praktyk zagranicznych. Właśnie takie praktyki odbywały studentki w dwóch sanockich gimnazjach. Prowadziły z młodzieżą zajęcia w języku angielskim mające na celu zapoznanie z historią, geografią, systemem edukacji, problemami społecznymi, religią, systemem politycznym oraz kulturą i sztuką swoich ojczystych krajów. Gospodarze zadbali o zapewnienie gościom przyjaznej atmosfery sprzyjającej realizacji podstawowych celów projektu, jakimi są: uczenie polskiej młodzieży tolerancji wobec innych kultur i religii świata oraz propagowanie wartości, takich jak dialog międzykulturowy, poszanowanie różnych poglądów politycznych, światopoglądowych i społecznych. Nauczyciele odpowiedzialni za realizację projektu w poszczególnych gimnazjach oraz dyrektorzy obydwu szkół zatroszczyli się również o zaprezentowanie studentkom walorów turystycznych i kulturalnych Sanoka. W tym celu zorganizowano wspólne zwiedzanie Muzeum Historycznego i Muzeum Budownictwa Ludowego oraz wizytę w sanockim Biurze Wystaw Artystycznych. Wolontariuszki AIESEC czynnie uczestniczyły w życiu obu szkół. Na czas trwania projektu znalazły zakwaterowanie u rodzin gimnazjalistów.
Pobyt w każdej ze szkół przyczynił się do zwiększenia efektywności i podniesienia motywacji do nauki języka angielskiego poprzez kontakt z żywym językiem, przełamywanie barier językowych i możliwość poznania zagranicznych studentów, ich kraju, kultury i zwyczajów.
06-11-2013
Udostępnij ten artykuł znajomym:
Udostępnij
Napisz komentarz przez Facebook
lub zaloguj się aby dodać komentarz
Zaloguj się aby dodać komentarz