SANOK / PODKARPACIE. Grupa mieszkańców dzielnicy Błonie zwróciła się do nas z prośbą o interwencję w sprawie zakłóceń w dostawach wody. Skarżą się na brak możliwości ewentualnego przygotowania się do przerw w dostępie do wody, pytają także o ewentualne rekompensaty.
– Zwracam się do Państwa z prośbą o interwencję w kwestii zakłóceń w dostawie wody na os. Błonie w Sanoku – rozpoczyna wiadomość do naszej redakcji grupa mieszkańców osiedla Błonie.
Chodzi o przerwy w dostawie wody, które obserwowane są przez lokatorów dzisiaj od rana
– Taka sytuacja w bieżącym miesiącu zdarza się już bodajże 3 czy 4 raz. Ponadto, nigdzie nie jest podawana wcześniej żadna informacja na temat takich zakłóceń, a więc my mieszkańcy nie mamy wpływu na wcześniejsze zaplanowanie codziennych czynności typu mycie, gotowanie, pranie itp. Czy z Sanockiej Spółdzielni Mieszkaniowej lub z SPGK w Sanoku nie może wyjść wcześniejsze ostrzeżenie? Czy rzeczywiście w regularnych odstępach czasu zdarzają się takie awarie? A czy wspomniana SSM nie poczuwa się do odpowiedzialności w związku z działalnością w zakresie zaopatrzenia w wodę? – pytają autorzy listu.
Jak wynika z opublikowanych we wtorek po godzinie 10:00 komunikatów, prace wykonywane na Błoniach mają związek z awarią, której przewidzieć nie można. Mieszkańcy zaznaczają jednak również to, że niedogodności związane z usterkami odczuwane są nie tylko w sam dzień wykonywania napraw, ale również przez jakiś czas po ich zakończeniu.
– Po zakończeniu awarii woda przez dłuższy czas nie nadaje się do prania czy spłukiwania, nie wspominając o jej spożyciu, gdyż przypomina błoto. Może SSM wspaniałomyślnie zrekompensowałaby finansowo straty mieszkańców? Ze względu na pandemię zaleca się pozostawanie obywateli w miejscach zamieszkania, a nie zapewnia się im normalnych warunków prosperowania – czytamy w liście do redakcji podpisanym jako „Lokatorzy os. Błonie”.
We wtorek nie udało nam się skontaktować z osobami, które mogłyby udzielić odpowiedzi na stawiane przez mieszkańców pytania, zarówno w SPGK, jak i SSM. Do obu instytucji przesłaliśmy zapytania w formie mailowej. Po otrzymaniu odpowiedzi opublikujemy je na naszym portalu.
Komunikat SPGK
Sanockie Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Spółka z o. o. – Zakład Wodociągów i Kanalizacji informuje, ze względu na zaistniałą awarię sieci wodociągowej na os. Błonie, w dniu 29 grudnia 2020 r. tj. wtorek mogą wystąpić przerwy w ciągłości dostawy wody od godziny 9:00 do godzin wieczornych.
Przerwa w dostawie wody wystąpi w Sanoku przy ulicy Kochanowskiego numery 2, 4, 6A, 8, 10, 12, 16, 18 i 20 oraz ulicy Ogrodowej numer 13 i 15.
Za utrudnienia przepraszamy!
Jeden z bloków przy ul. Kochanowskiego. Zdjęcie poglądowe / archiwum
Również wczoraj doszło do kolejnej awarii sieci. Tym razem na Posadzie, w okolicach skrzyżowania ul. Lipińskiego z Topolową.
foto nagłówek: poglądowe
lub zaloguj się aby dodać komentarz
Zaloguj się aby dodać komentarz