SANOK / PODKARPACIE. Pierwsi klienci restrukturyzowanego Podkarpackiego Banku Spółdzielczego w Sanoku pojawili się pod główną siedzibą banku już w nocy. W szczytowym momencie na wejście do placówki czekało w kolejce ponad 100 osób. Jedni odchodzili, przychodzili kolejni. O godzinie 16 przed budynkiem oczekiwało jeszcze około 20 osób.
W trakcie dnia otrzymywaliśmy komunikaty, które zdecydowanie uspokajały (KOMUNIKAT BANKU: Gotówka będzie uzupełniana na bieżąco). Choć wielu klientów już dziś (21 bm.) zdecydowało się wybrać, lub przelać na inne konto, swoje pieniądze. Obejrzyj naszą sondę wideo – kliknij.
Straty liczą samorządy, które dostały dziś dostęp do swoich kont. W przypadku miasta Sanoka, wraz z jednostkami podległymi, przekroczyły 4 mln zł.
Jak podaje portal gazeta.pl, PBS prowadził do tej pory blisko 90 tys. kont osobistych. Swoje pieniądze powierzyło mu też ok. ośmiu tysięcy firm. Wielu klientów już pierwszego, dnia po uzyskaniu dostępu do środków postanowiło je wypłacić lub przenieść, na inne konto. Podziękowania dla pracowników banku, kieruje prezes Zarządu Banku Nowego.
– Prowadzone przez weekend prace związane z przeniesienie działalności PBS w restrukturyzacji, dzięki którym we wtorek bank wznowił obsługę klientów, odbywały się przy ogromnym zaangażowaniu Pracowników Banku, którzy robią wszystko, aby Klienci Banku Nowego BFG jak najszybciej uzyskali dostęp do swoich środków. Bardzo serdecznie im dziękujemy – mówi Edyta Glajcar, prezes Zarządu Banku Nowego S.A.
Gotówka się skończyła
Około godziny 16 oczekujący przy siedzibie centralnej banku w Sanoku, zostali poinformowani, że nie jest prowadzona wypłata gotówki.
– Ze względów technicznych i prawnych wypłata gotówkowa w godzinach popołudniowych, w centralnej siedzibie banku w Sanoku, została wstrzymana. W formie bezgotówkowej transakcje prowadzone są na bieżąco – informuje Filip Dutkowski, rzecznik prasowy Bankowego Funduszu Gwarancyjnego.
Zostaliśmy zapewnieni, że od jutra (22 stycznia), we wszystkich placówkach banku będzie możliwe ponowne wypłacanie pieniędzy. W przypadku braku gotówki w bankomatach PBS-u, można ponadto korzystać z innych bankomatów.
Przelewy na inne konta bankowe były natomiast prowadzone do zamknięcia placówki. Przez cały czas działa ponadto bankowość elektroniczna.
Przypomnijmy, że przymusowa restrukturyzacja Banku odbywa się z użyciem banku pomostowego – Banku Nowego BFG S.A., instytucji o kapitale 100 mln zł. W weekend została do niej przeniesiona wydzielona część PBS, obejmująca m.in. wszystkie depozyty klientów detalicznych, mikrofirm i MŚP, co zapewnia ich bezpieczeństwo.
Zgodnie z zapewnieniami, klienci detaliczni (indywidualni), w tym osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą, a także mikrofirmy, oraz MŚP, zachowują swoje środki w całości.
Publikowane poniżej zdjęcia zostały wykonane o godzinie 16:00.
lub zaloguj się aby dodać komentarz
Zaloguj się aby dodać komentarz