SANOK / PODKARPACIE. Nie milkną echa opisywanej przez nas interwencji dotyczącej planowanej wycinki drzew przy ul. Krakowskiej i Rymanowskiej w Sanoku w związku z remontem dróg. Do naszej redakcji zgłaszają się kolejne osoby, które są zaniepokojone tą decyzją. – Wydaje mi się, że to są zdrowe drzewa. Czy rzeczywiście musimy je wycinać? – pyta jeden z naszych Czytelników.
O sprawie informowaliśmy tutaj: SANOK INTERWENCJA: „Blisko 90 drzew do wycięcia! To jest niepoważne!”
Zaalarmowali nas Czytelnicy, którzy zauważyli kolorowe opisy na drzewach wzdłuż ulicy Krakowskiej i Rymanowskiej.
To jest niepoważne! Rozumiem remonty, budowy, ale żeby tworzyć taką betonową pustynię i wycinać zdrowe, piękne drzewa, to tego nie rozumiem. Poważnie, blisko 90 drzew MUSZĄ wyciąć? I gdzie je zasadzą? Bo raczej nie w pobliżu. Niech ktoś się zastanowi, zanim zrobi coś głupiego – podkreśla Internauta.
– Oznaczone drzewa znajdujące się przy ul. Krakowskiej i Rymanowskiej przeznaczone są do wycinki. Większość drzew znajduje się w miejscu w którym powstanie ciąg pieszo-rowerowy, a te które są od niego oddalone mają na tyle płytko korzenie, że podnoszą, a tym samym niszczą chodnik. Na te prace posiadamy decyzję RDOŚ w Rzeszowie – mówi Bartosz Wysocki z rzeszowskiego oddziału GDDKiA.
Ponieważ odnotowujemy kolejne sygnały w tej sprawie, pytamy dokładnie o nasadzenia zastępcze.
– Tak jak wspomniałem na wycinkę zezwala decyzja Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Rzeszowie. W decyzji określone jest ile drzew można wyciąć i ile trzeba posadzić nowych (do wycinki przeznaczonych jest ok. 90 drzew, do nasadzeń zastępczych ok. 50) – dodaje Bartosz Wysocki.
Część mieszkańców nie może się pogodzić ze stratą drzew. Powstała nawet specjalna petycja: Jestem przeciwko wycince drzew przy ulicy Krakowskie w Sanoku. Od 8 czerwca zebrano jednak jedynie 21 podpisów.
Wartość remontu ul. Krakowskiej i Rymanowskiej to ponad 17 mln złotych.
– Remont DK 28 w Sanoku w ciągu ulic Krakowska i Rymanowska km 271+245-274+080 obejmował będzie swoim zakresem: roboty przygotowawcze, roboty rozbiórkowe, wycinkę drzew oraz karczowanie pniaków, remont kanalizacji deszczowej, roboty ziemne, wymianę krawężników i obrzeży betonowych – informowała nas Joanna Rarus, rzecznik prasowy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Rzeszowie.
Podczas sesji miejskiej w lutym dodano, że wprowadzono i zatwierdzono zmiany w projekcie remontu, a dotyczą one wykonania traktu pieszo-rowerowego po obu stronach jezdni.
foto: materiały nadesłane
lub zaloguj się aby dodać komentarz
Zaloguj się aby dodać komentarz