REKLAMA
REKLAMA

INTERWENCJA: Narzekania na studzienki po remoncie. Pęknięcie przy kratce (ZDJĘCIA)

SANOK / PODKARPACIE. Przy okazji zakończenia remontu ul. Krakowskiej w Sanoku w sieci pojawiły się komentarze kierowców narzekających na stan nawierzchni przy studzienkach kanalizacyjnych. Z pytaniami o ocenę jakości wykonania prac zwróciliśmy się do GDDKiA Oddział w Rzeszowie. W międzyczasie otrzymaliśmy również kolejne zdjęcia, tym razem obrazujące pęknięcie asfaltu przy kratce ściekowej.

Wcześniej pisaliśmy o uszkodzonej ścieżce rowerowej wykonanej również w ramach dużej inwestycji na Dąbrówce, która pochłonęła ponad 17 mln zł: INTERWENCJA / SANOK: Pierwsze pęknięcia na nowych ścieżkach rowerowych (ZDJĘCIA) i tutaj: INTERWENCJA / SANOK. Ścieżkę rowerową rozjeżdżają ciężarówki (ZDJĘCIA).

Pod tymi, ale również pod wcześniejszymi publikacjami, część kierowców zwróciła uwagę na stan wyremontowanej nawierzchni przy studzienkach kanalizacyjnych. O jakość wykonania prac zapytaliśmy w GDDKiA Oddział w Rzeszowie, która realizowała długo oczekiwaną przez sanoczan inwestycję.

Wszystkie prace związane z remontem ul. Krakowskiej i ul. Rymanowskiej w Sanoku zostały już zakończone. Nawierzchnia przy studzienkach nie będzie poprawiana, chyba, że w przyszłości wystąpią jakieś usterki. Wówczas Wykonawca zobowiązany Gwarancją Jakości, przystąpi do ich usunięcia. Gwarancja obowiązuje Wykonawcę do listopada 2024 r. – informuje Joanna Rarus, rzecznik prasowy GDDKiA Oddział w Rzeszowie.

Jak przedstawiciele instytucji, która realizowania zadanie oceniają jakość wykonania prac?

Jakość wykonania nawierzchni nie jest kwestią uznaniową, ale regulują to jasno określone zapisy warunków technicznych jakim powinny odpowiadać drogi publiczne. W tym konkretnym przypadku, po zakończeniu przez Wykonawcę robót, GDDKiA przeprowadziła kontrolne badanie równości podłużnej remontowanego odcinka. Na podstawie uzyskanych wyników należy stwierdzić, że nawierzchnia spełnia wymagania równości dla drogi klasy GP – wyjaśnia Joanna Rarus i dodaje: – Inną kwestia jest indywidualny odbiór komfortu jazdy przez poszczególnych kierowców poruszających się różnymi pojazdami. Proszę mieć bowiem na uwadze, że długość remontowanej drogi krajowej to 2,8 km. Na przedmiotowym odcinku występuje blisko 100 studzienek zlokalizowanych na całej szerokości jezdni, średnio co 30 m w różnych jej częściach, co może wpływać w sposób znaczący na odczuwalny komfort jazdy.

W czasie realizacji artykułu o studzienkach, na naszą skrzynkę redakcyjną Internauta przesłał zdjęcia pęknięcia przy kratce odpływowej zlokalizowanej na ul. Krakowskiej.

 

 

Studzienki – 7.01.2020

Studzienki – archiwum Esanok.pl

07-01-2020

Udostępnij ten artykuł znajomym:

Udostępnij


Napisz komentarz przez Facebook

lub zaloguj się aby dodać komentarz


Pokaż więcej komentarzy (0)