SANOK / PODKARPACIE. 5 lutego br. zapadała decyzja o budowie łącznika obwodnicy Sanoka z Rondem Beksińskiego – poinformował na swoim profilu w mediach społecznościowych burmistrz Sanoka Tomasz Matuszewski. Wartość zadania wyniesie prawie 25 mln zł i w ogromnej części zostanie sfinansowana ze środków Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego. Łącznik jest strategicznym elementem obwodnicy. Ma zapobiec „omijaniu” Sanoka przez turystów odwiedzających Bieszczady.
O łączniku obwodnicy z Rondem Beksińskiego jako o strategicznym elemencie nowej drogi mówiło się od lat. Miał on zapobiec „omijaniu” Sanoka przez turystów zmierzających w góry. Wiadomo było, że zadania tego nie będzie mógł sfinansować inwestor jeśli chodzi o samą obwodnicę i że koszt ten będzie musiał ponieść samorząd. Przez lata wypracowywano porozumienie z marszałkiem województwa podkarpackiego, który podjął decyzję o wsparciu projektu. Jak podaje burmistrz Tomasz Matuszewski zadanie będzie kosztowało 24 512 296,65 zł, a wartość dofinansowania z UE wyniesie 20 600 549,52 zł przy wkładzie własnym Gminy Miasta Sanoka na poziomie 3 911 747,13 zł.
Wykonawcą prac jest konsorcjum: Miejskie Przedsiębiorstwo Dróg i Mostów Sp. z o.o. (lider) i WOLMOST Sp. z o.o. (partner).
Przypomnijmy, że jeśli chodzi o samą obwodnicę to umowę o dofinansowanie inwestycji podpisano 1 października 2018 roku. Wartość zadania wyniosła ponad 207 mln zł.
Inwestycja obejmowała budowę obwodnicy Sanoka w ciągu drogi krajowej nr 28 Zator – Medyka wraz z infrastrukturą techniczną, budowlami i urządzeniami budowlanymi.
Droga krajowa nr 28 w zakresie opracowania stanowi obwodnicę miasta Sanok. Całkowita długość obwodnicy wynosi 6699,14 m. Inwestycja zlokalizowana jest w granicach województwa podkarpackiego, na terenie powiatu sanockiego i obejmuje tereny miasta Sanok oraz gminy Sanok.
Zakres inwestycji obejmował realizację następujących elementów: – budowę jednojezdniowej drogi krajowej klasy GP o przekroju 2+1;
– budowę 4 skrzyżowań jednopoziomowych w ciągu obwodnicy;
– budowę przejść dla zwierząt i innych urządzeń ochrony środowiska;
– budowę obiektów inżynierskich (mosty, wiadukty, przepusty);
– budowę jednej pary Miejsc Kontroli Pojazdów;
– budowę elementów odwodnienia;
– budowę oznakowania drogowego oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu;
– budowę oświetlenia drogowego;
– przebudowę kolidujących z trasą obwodnicy istniejących urządzeń infrastruktury technicznej.
Podstawowe parametry techniczne obwodnicy: – klasa drogi – GP;
– prędkość projektowa – 60, 70 km/h;
– kategoria ruchu – KR5;
– połączenia z innymi drogami – skrzyżowania;
– przekrój poprzeczny – 2+1;
– szerokość pasa ruchu – 3,50 m;
– szerokość pasa separującego – min. 2,60 m;
– szerokość poboczy utwardzonych – 0,75 m;
-szerokość poboczy gruntowych ulepszonych – min. 1,50 m;
źródło: Red., Burmistrz Tomasz Matuszewski – oficjalny profil Facebook.com, GDDKiA Oddział w Rzeszowie
lub zaloguj się aby dodać komentarz
Zaloguj się aby dodać komentarz