SANOK / PODKARPACIE. 5 lutego br. zapadała decyzja o budowie łącznika obwodnicy Sanoka z Rondem Beksińskiego – poinformował na swoim profilu w mediach społecznościowych burmistrz Sanoka Tomasz Matuszewski. Wartość zadania wyniesie prawie 25 mln zł i w ogromnej części zostanie sfinansowana ze środków Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego. Łącznik jest strategicznym elementem obwodnicy. Ma zapobiec „omijaniu” Sanoka przez turystów odwiedzających Bieszczady.
O łączniku obwodnicy z Rondem Beksińskiego jako o strategicznym elemencie nowej drogi mówiło się od lat. Miał on zapobiec „omijaniu” Sanoka przez turystów zmierzających w góry. Wiadomo było, że zadania tego nie będzie mógł sfinansować inwestor jeśli chodzi o samą obwodnicę i że koszt ten będzie musiał ponieść samorząd. Przez lata wypracowywano porozumienie z marszałkiem województwa podkarpackiego, który podjął decyzję o wsparciu projektu. Jak podaje burmistrz Tomasz Matuszewski zadanie będzie kosztowało 24 512 296,65 zł, a wartość dofinansowania z UE wyniesie 20 600 549,52 zł przy wkładzie własnym Gminy Miasta Sanoka na poziomie 3 911 747,13 zł.
Wykonawcą prac jest konsorcjum: Miejskie Przedsiębiorstwo Dróg i Mostów Sp. z o.o. (lider) i WOLMOST Sp. z o.o. (partner).
Przypomnijmy, że jeśli chodzi o samą obwodnicę to umowę o dofinansowanie inwestycji podpisano 1 października 2018 roku. Wartość zadania wyniosła ponad 207 mln zł.
Inwestycja obejmowała budowę obwodnicy Sanoka w ciągu drogi krajowej nr 28 Zator – Medyka wraz z infrastrukturą techniczną, budowlami i urządzeniami budowlanymi.
Droga krajowa nr 28 w zakresie opracowania stanowi obwodnicę miasta Sanok. Całkowita długość obwodnicy wynosi 6699,14 m. Inwestycja zlokalizowana jest w granicach województwa podkarpackiego, na terenie powiatu sanockiego i obejmuje tereny miasta Sanok oraz gminy Sanok.
Zakres inwestycji obejmował realizację następujących elementów: – budowę jednojezdniowej drogi krajowej klasy GP o przekroju 2+1;
– budowę 4 skrzyżowań jednopoziomowych w ciągu obwodnicy;
– budowę przejść dla zwierząt i innych urządzeń ochrony środowiska;
– budowę obiektów inżynierskich (mosty, wiadukty, przepusty);
– budowę jednej pary Miejsc Kontroli Pojazdów;
– budowę elementów odwodnienia;
– budowę oznakowania drogowego oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu;
– budowę oświetlenia drogowego;
– przebudowę kolidujących z trasą obwodnicy istniejących urządzeń infrastruktury technicznej.
Podstawowe parametry techniczne obwodnicy: – klasa drogi – GP;
– prędkość projektowa – 60, 70 km/h;
– kategoria ruchu – KR5;
– połączenia z innymi drogami – skrzyżowania;
– przekrój poprzeczny – 2+1;
– szerokość pasa ruchu – 3,50 m;
– szerokość pasa separującego – min. 2,60 m;
– szerokość poboczy utwardzonych – 0,75 m;
-szerokość poboczy gruntowych ulepszonych – min. 1,50 m;
źródło: Red., Burmistrz Tomasz Matuszewski – oficjalny profil Facebook.com, GDDKiA Oddział w Rzeszowie
otrzymasz punkty, które będziesz mógł wymienić na nagrody,
czytelnicy będa mogli oceniać Twoją wypowiedź (łapki),
lub dodaj zwykły komentarz, który zostanie wyświetlany na końcu strony, bez możliwosci głosowania oraz pisania odpowiedzi.
Dodając komentarz akceptujesz postanowienia regulaminu.
Dodaj komentarz
Zaloguj się a:
Dodając komentarz akceptujesz postanowienia regulaminu.