REKLAMA
REKLAMA

INTERWENCJA. Uszkodzony kasownik w autobusie MKS. Co wtedy?

SANOK. Z komunikacji miejskiej korzysta wielu mieszkańców naszego miasta, zarówno młodszych, jak i starszych. Bilet można zakupić w punktach, biletomacie, a także od 1 lutego 2022 roku, zgodnie z decyzją organizatora transportu publicznego, u kierowcy autobusu MKS. Warto zaznaczyć, że kupując bilet u kierowcy, należy mieć wyliczoną gotówkę. – Co w przypadku, gdy pasażer zakupił bilet, ale kasownik nie wydrukował na nim numerów nadających ważność? – pyta nasz Czytelnik.


Do naszej redakcji zgłosił się zaniepokojony Czytelnik z prośbą o podjęcie interwencji w sprawie kasowników znajdujących się w autobusach miejskich, które pomimo skasowania biletu nie drukują numerów nadających ważność.

– Ostatnio jechałem jednym z autobusów. Kupiłem bilet i chciałem go skasować w kasowniku, jednak jak się okazało, kasownik nie wydrukował mi numerów nadających ważność biletu. Na szczęście w trakcie jazdy nie było nigdzie kontroli, ale co jeśli by była? Co w przypadku, gdy pasażer zakupił bilet, ale kasownik nie wydrukował na nim numerów nadających ważność? Czy dostałbym mandat pomimo posiadania biletu, skoro to nie była moja wina, a kasownika? – czytamy w przesłanej do naszej redakcji wiadomości.

Postanowiliśmy skontaktować się z Sanockim Przedsiębiorstwem Gospodarki Komunalnej i zapytać co należy zrobić w sytuacji, gdy kasownik nie drukuje kodu.

Jak słyszymy od pracownika Miejskiej Komunikacji Samochodowej w przypadku, gdy kasownik po skasowaniu biletu nie wydrukował kodu na bilecie, należy niezwłocznie podejść do innego, sprawnego kasownika i tam skasować bilet uprawniający do przejazdu. Warto zaznaczyć, że kasownik po skasowaniu biletu powinien wyświetlić komunikat ” bilet skasowany”.  Jeśli tak się nie stanie, to należy ponownie podejść do innego urządzenia i powtórzyć czynność. Z przekazanych informacji dowiadujemy się również, że najczęstszą przyczyną awarii kasowników jest urwany przez pasażera bilet, który powoduje usterkę, a w następstwie konieczność rozmontowania i wyczyszczenia urządzenia.

Należy zatem pamiętać, że awaria urządzenia nie zwalnia pasażerów od konieczności skasowania biletu w innym, sprawnym kasowniku.


ZOBACZ RÓWNIEŻ:

INTERWENCJA. E-bilet w MKS-ach. Co z osobami starszymi?

19-10-2022

Udostępnij ten artykuł znajomym:

Udostępnij


Napisz komentarz przez Facebook

lub zaloguj się aby dodać komentarz


Komentarze wyróżnione:
(zarejestrowanych czytelników)

Sanoczanka2022-10-19 23:08:29
0 0
Za stan kasowników odpowiada przewoźnik i to on, a nie pasażer, ponosi wszelkie konsekwencje takiej sytuacji. Jeśli mamy zakupiony bilet a żaden z kasowników nie działa, to informujemy o tym kierowcę. W razie nadgorliwości kontrolerów pozostaje monitoring w pojeździe i odmowa przyjęcia mandatu. Autobus zostaje zatrzymany i kierowca sporządza notatkę z awarii urządzeń. Proste, nie trzeba się bać ani dawać naciągać.
Odpowiedz
okruszek2022-10-23 16:09:54
0 0
Nawet jak nie ma atramentu w kalce to kasownik robi takie dziurki. nigdy się nie trafi w to samo miejsce.. A po drugie redaktor powinien sprawdzić informacje wtedy będzie wiedział że bilet nie kosztuje 1.70gr i jego artykuł będzie rzetelny
Odpowiedz
Pokaż więcej komentarzy (0)
Pokaż więcej komentarzy (0)