POLAŃCZYK / SOLINA / PODKARPACIE. Zbieramy od naszych Czytelników sygnały dotyczące paraliżu komunikacyjnego, którego jesteśmy świadkami w niedzielę w Polańczyku oraz na trasie do Hoczwi, Leska i dalej do Sanoka. Korek przed rondem w Polańczyku, a później do skrzyżowania ze skrętem na Solinę sięga około 3 kilometrów. Tworzą się potężne korki, a czas przejazdu wydłuża się o co najmniej kilkadziesiąt minut. Publikujemy przesłane do nas ZDJĘCIA.
Zdjęcia z dzisiaj z godziny 12:00 z odcinka Polańczyk-Wołkowyja. Korek tworzył się już na serpentynach pomiędzy dwoma wymienionymi miejscowościami.
foto (3): nadesłane
O dużym remoncie infrastruktury drogowej na trasie Hoczew-Polańczyk pisaliśmy wielokrotnie, między innymi TUTAJ:
Horror na rondzie w Myczkowie. Uwaga, za 2-3 tygodnie ma być lepiej! (ZDJĘCIA)
BIESZCZADY. Paraliż komunikacyjny w wakacje? Mamy odpowiedź zarządu dróg (ZDJĘCIA)
Problemy komunikacyjne odcinają Solinę i Polańczyk od świata. Odbije się to na turystyce?
Wielki remont drogi w Bieszczadach. Szybkie tempo prac, spore utrudnienia (ZDJĘCIA)
Remont ważnej drogi w Bieszczady. Wbito pierwszą łopatę (ZDJĘCIA)
Remont drogi oznacza przyjemne efekty po zakończeniu prac, ale utrudnienia w trakcie. Nie inaczej jest w przypadku rozbudowy drogi wojewódzkiej nr 894 Hoczew-Czarna na odcinku Hoczew-Polańczyk. W kilku punktach pojawiła się sygnalizacja świetlna, a ruch odbywa się wahadłowo. Kierowcy muszą uzbroić się w cierpliwość. Pomagają wyświetlacze czasu pozostałego do zapalenia się zielonego światła.
Przedsięwzięcie współfinansowane jest z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014- 2020. Ponad 58 mln złotych pochodzi z Funduszy Europejskich, a 10 milionów złotych z budżetu Województwa Podkarpackiego. Przebudowie w oparciu o zgłoszenie robót niewymagających pozwolenia na budowę podlega ok. 2,6 km, a pozostały odcinek ok. 8,4 km, wraz ze wszystkimi 12-toma mostami na potokach górskich, jest realizowany w oparciu o decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, na podstawie przepisów tzw. specustawy drogowej. Długość realizowanego odcinka to łącznie blisko 11 km.
Zakres prac obejmuje m.in.: wykonanie przebudowy i rozbudowy istniejącej drogi wojewódzkiej (do klasy Z /G), przebudowę mostów i przepustów na potokach górskich, rozbudowę skrzyżowania dróg wojewódzkich nr 893 i 894 w m. Hoczew, budowę ronda w miejscu obecnego skrzyżowania DW 894 z DW 895 w Myczkowie, wykonanie nasypów i wykopów wraz z umocnieniem skarp, przebudowę chodników, zatok autobusowych, poboczy, budowę zjazdów indywidualnych i publicznych.
Pierwsi podróżujący mają pojechać nową drogą już pod koniec października. Liderem wykonywanych robót jest firma „Rejon Budowy Dróg i Mostów w Krośnie”, a partnerem Przedsiębiorstwo Robót Drogowych i Mostowych.
Na początku III kwartału br. planowane jest uzyskanie decyzji ZRID dotyczącej kolejnego etapu inwestycji czyli „Przebudowa/rozbudowa DW 895 na odcinku Solina – Myczków od, którego wykonawcą będzie firma BUDIMEX S.A. Długość remontowanego odcinka DW 895 wynosi ponad 6 km.
Zdjęcia wykonane 27 kwietnia 2021 roku
źródło: Red., UMWP, materiały nadesłane
lub zaloguj się aby dodać komentarz
Zaloguj się aby dodać komentarz